Bedrijfspresentaties

Marc's presentaties zijn zeer vernieuwend. Door middel van visuele en interactieve presentaties zijn de presentaties levendig en emotioneel.

Veel video voorbeelden vanuit de praktijk geven een perfecte link naar andere bedrijfstakken.

Bedrijfspresentaties

Thema's

  • Coachen is de laatste tijd heel erg veranderd, Marc heeft daar een hele duidelijke visie op.

    De moderne coach

    Marc is gespecialiseerd in de volgende presentaties:

    • Innovatie in de Sport: Niet veranderen is stilstaan, telkens je concurrentie weer een stap voor zijn, door je te blijven ontwikkelen door middel van technologie en studies.
    • Coachen doe je samen: De manier van coachen is veranderd, meer Performance aandacht, situationeel leidinggeven, inspireren en competentie management.
    • Teambuilding en grenzen verleggen: Het Nederlands Dames hockeyteam is een groep van 18 speelsters en 8 begeleiders. Samenwerken naar een doel kan alleen als je met z'n allen grenzen kunt en wilt verleggen.

    Andere thema's over coachen kunnen zijn: Op zoek naar details, Communicatie, Doelstellingen, Ambitie en Leiderschap.

  • De ex-bondscoach van de gouden hockeydames ziet veel kansen voor het bedrijfsleven. Het is namelijk makkelijker je in moeilijke tijden te onderscheiden dan in makkelijke tijden. Als je benchmarkt, dan heeft iedereen dezelfde omgeving, iedereen heeft het nu zwaar, maar het gaat er juist nu om keihard te werken aan je performance. Diegene die deze periode als een kans zien winnen over 4 jaar goud. Het gaat er nu om je te onderscheiden van de concurrentie.

    Waar een crisis is een kans

    4 jaar geleden zeiden ook vele mensen dat het een crisis zou worden in Beijing. Het zou te heet worden, de luchtvochtigheid was boven de 90% en dan niet te vergeten de smog. Iedereen vond het maar belachelijk. Een regelrechte crisis om te sporten in die omstandigheden. Maar Marc Lammers dacht alleen maar: "YES, KANSEN!"

    Juist daarin konden Marc en zijn hockeyteam zich dus onderscheiden. Er is gewerkt met IJsbaden en Koelvesten om sneller te herstellen van de hitte, en zelfs geëxperimenteerd met zuurstofmaskers en infuus in de rust van de wedstrijd. Van de crisis is dus juist een kans gemaakt. Hierdoor herstelden ze sneller en was het beter vol te houden in de hitte van Beijing dan de concurrenten.

    Het verschil zit hem in 50 x 2 % verbeteren. Dat is samen ook 100%. Alsmaar wachten tot dat de crisis voorbij is, is stilstaan. En stilstand is achteruitgang.

    Als je altijd maar doet wat je altijd al hebt gedaan, zul je altijd maar krijgen wat je altijd hebt gekregen. Dat wil je niet... je wilt beter. Dus ontkom je niet aan innovatie en performance plannen.

    Grijp die kans en laat het vooral iemand anders vertellen. Vreemde ogen dwingen.

  • Aansprekende videofragmenten, levendige anekdotes en veel enthousiasme vormen de ingrediënten van de leiderschapstraining van Marc Lammers, coach van het Nederlands dameshockeyteam. Het gaat niet alleen om het maken van doelpunten, maar ook om de weg ernaar toe. De topcoach benadrukt het belang van herhaling en innovatie om beter te worden.

    Winnen doe je op je sterke punten

    Het is belangrijk om te veranderen. "Niet veranderen is stilstaan. Als je hetzelfde doet als je al deed, dan krijg je ook hetzelfde. Ik ben dus altijd bezig met innoveren. Dit is een middel om een doel te bereiken en niet een doel op zich", waarschuwt Marc. En of het nou gaat om sport of het bedrijfsleven, maakt in zijn ogen weinig verschil. "In beide gevallen geldt dat je vooruit moet kijken, want het volgende toernooi is belangrijk. Je moet zorgen dat je jouw mensen vijf procent meer motiveert dan de concurrentie. Door hen telkens een stapje voor te zijn, maak je het verschil. Wel is er binnen sport meer sprake van gelijk niveau: elf tegen elf en de spelregels staan vast. Dit ligt in het bedrijfsleven wat lastiger", geeft Marc toe. "Maar in beide gevallen geldt dat zelfbewustzijn van de teamleden heel belangrijk is. Hierin zit de winst. Iedereen moet zich bewust zijn van persoonlijke sterke en minder sterke punten. Winnen doe je op je sterke punten, daarom is het goed om een grote diversiteit te hebben. Teams met de grootste diversiteit, zijn de sterkste teams", aldus Marc.

    Verandering in coaching

    Om te verbeteren, kun je tegenwoordig gebruik maken van moderne technieken en psychologen. Coachen is daardoor breder geworden en veranderd. "Handelde een coach voorheen vooral taakgericht, nu is dat veel meer mensgericht. En in plaats van het geven van instructies, houden coaches zich nu meer bezig met inspireren van het team. Zij bedenken zelf hoe zij de tegenstander willen aanpakken." Marc ziet dit niet als verlies van zijn coachende rol, in tegendeel. "Ik ben er erg trots dat ik de ruimte heb om dat aan ze over te laten en dat zij zelf strategieën en oplossingen bedenken."

    Niet veranderen is stilstaan

Direct boeken als spreker op uw bedrijfsactiviteit